توصيه مطلب 
۰
 
Share/Save/Bookmark
مدیر آموزش و پرورش پاکدشت:
بیش از ۲۵۰۰ اقدام پژوهشی در پاکدشت به ثبت رسید
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۹
مدیر آموزش و پرورش پاکدشت، از ثبت ۲۵۷۰ اقدام پژوهی در پاکدشت در سال گذشته خبر داد.
به گزارش عرش نیوز؛غلامعلی خانی در مراسم  آئین گرامیداشت هفته پژوهش، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، اسلام را دینی دانست که بر پایه بصیرت، معرفت و علم بنا شده و اظهار داشت: در دین مبین اسلام، فرامین متعددی درآیات قرآن و از سوی ائمه اطهار (ع) در موضوع علم و پژوهش بیان شده است.

وی افزود: خداوند در قرآن اشاره کرده که سرنوشت هیچ قوم و گروهی را تغییر نمی دهد مگر این که خودشان را تغییر بدهند که این تغییر دادن، پایه، اساس و مبنا می خواهد که این پایه و اساس علم است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت بیان کرد: توسعه و رشد علم در هر کشور وابسته به میزان تحقیق، پژوهش، خلاقیت و نوآوری است که بروز و ظهور این امر در کارهای تحقیقی و پژوهشی جلوه گر است.

وی با اشاره به این که در چند سال اخیر سند تحول بنیادین آموزش، پژوهش محور است افزود: این سند به عنوان سندی مبنایی و بالا دستی است که حول محور پژوهش تنظیم شده و دانش آموزان و فرهنگیان به سوی آن رهنمون شده‌اند.

خانی عنوان کرد:  در سند تحول بنیادین، مدرسه به عنوان یک پژوهشکده و معلم و دانش آموز به عنوان یک پژوهشگر تعریف شده اند.

وی با اشاره به اهداف هشت گانه ای که برای تعلیم و تربیت دانش آموزان، در ساختار نظام آموزش و پرورش تعریف شده است، گفت: متولیان امر برای دانش آموزان اهداف هشت گانه اخلاقی، اعتقادی، زیستی، سیاسی، اقتصادی، پژوهشی، علمی و آموزشی را تعریف کرده اند.

مدیر آموزش و پرورش پاکدشت بیان کرد: متولیان امر باید در جهت تقویت روحیه تحقیق، پژوهش و نوآوری دانش آموزان برنامه های ابلاغی را به صورت صحیح اجرا کنند که خوشبختانه در آموزش و پرورش این مهم عملی شده است.

وی تاسیس پژوهشکده ها را، یکی دیگر از بنیان های گذاشته شده توسط وزارت آموزش و پرورش در جهت راتقای پژوهش دانسته و تصریح کرد: تاسیس پژوهش سراهای دانش آموزی در سطح آموزش و پرورش اقداماتی ارزشمندی است که فعلا در سطح شهرهای بزرگ صورت گرفته است و این امر زمانی می تواند در راستای کیفیت بخشی به اهداف آموزش و پرورش گام بردارد که به مناطق کوچک ترهم راه پیدا کند تا مردم از نعمت این پژوهشکده ها بهره مند شوند.

خانی گفت: در سال گذشته 2570 اقدام پژوهی در پاکدشت انجام شد،که  155 نفر در شهرستان حائز رتبه شدند، 18 نفر حائز رتبه های استانی و دو نفر به مر حله کشوری راه پیدا کردند.

وی ارزشیابی توصیفی را مهم ترین ملاک برای سنجش پایانی دانش آموزان دانسته و خاطر نشان کرد: چندین سال است که از نظام آموزشی مدارس، از سه ثلثه به دو نوبته تغییر کرده و ارزشیابی و نمراتی که دانش آموزان باید در هر نوبت تحصیلی داشته باشند؛ در قالب یک نمره پایانی و یک نمره کلاسی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت بیان کرد: مبنای نمره کلاسی و ارزشیابی تدریجی  تحقیق و پژوهش است که باید خارج از حوزه درسی به دانش آموز واگذارشده و میزان این ارزیابی باید به دانش آموز ارائه شود.

وی پژوهش را، یکی از ضروریات جامعه دانسته و افزود: در حوزه تحقیق و پژوهش در نظام آموزشی کشور قدم های خوبی برداشته شده است.

خانی خاطرنشان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری امروز، در کشور نیاز به توسعه علم و دانش داریم، اگر ما در حوزه علم و پژوهش سرمایه گذاری نکنیم، فردای ما فردای تاریکی است و جز در جا زدن، چیزی نصیب کشورمان نمی شود، امروز تحقیق و پژوهش و جدّیت در کار یک جهد است.

پس از پایان این مراسم،نمایشگاه دست آوردهای پژوهشی دانش آموزان شهرستان پاکدشت با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی،در پژوهشسرای خوارزمی این شهرستان افتتاح شد.

منبع:تسنیم

کد مطلب: 344093