توصيه مطلب 
۰
 
Share/Save/Bookmark
مسافران دریایی با نخستین بلیت‌های الکترونیک روانه قشم و هرمز شدند
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۲
طرح هوشمندسازی سفرهای دریایی در هرمزگان، نیمه شهریورماه جاری با صدور بلیت الکترونیک برای مسافران بندرعباس به مقصد جزایر قشم و هرمز رسماً کلید خورد.
به گزارش عرش نیوز:
به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: مرحله آزمایشی طرح صدور بلیت الکترونیکی برای سفرهای دریایی در هرمزگان از تاریخ دوازدهم تیرماه امسال آغاز شد که پس از گذشت دوماه و رفع نقاط ضعف، این طرح پانزدهم شهریورماه در آستانه میلاد امام رضا(ع) رسماً کلید خورد.

وی فاز نخست این طرح را شامل حذف بلیت‌های کاغذی و صدور الکترونیکی بلیت شناورهای دریایی عنوان کرد و افزود: در فازهای بعدی این طرح، امکان خرید اینترنتی بلیت توسط مردم و یا فروش آن در آژانس‌های ارایه دهنده خدمات گردشگری و مسافرتی فراهم می‌شود.

شهیدی از مردم خواست تا در زمان حضور در بندر شهید حقانی حتما کارت ملی خود را همراه داشته باشند تا اطلاعات آنها برای صدور بلیت در سامانه ثبت شود.

مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس اضافه کرد: مسافرین محترم جهت تسریع در روند صدور بلیت الکترونیکی، می توانند اطلاعات شخصی خود را در سامانه Hamdticket.ir.www ثبت نمایند تا در زمان حضور در این بندر بلیط آنها با کمترین معطلی صادر شود.

وی هوشمند شدن سفرهای دریایی و ارتقای امنیت این نوع مسافرت ها را از جمله مهمترین مزایای اجرای این طرح دانست و در همین رابطه خاطرنشان کرد: با ثبت الکترونیکی اطلاعات برای نخستین‌بار لیست مسافرین(Passenger List) شناورها تا قبل از خروج از بندر تهیه می‌شود و پوشش بیمه سفرها با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول حوزه دریایی و بندری با اعلام این مطلب که امکان تجسس و نجات دریایی با مشخص بودن لیست مسافران تا حدی زیادی ارتقا می‌یابد، گفت: علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و همچنین کاهش معطلی، با اجرای کامل این طرح نحوه گردش مالی ناشی از ارایه خدمات مسافری در بنادر، شفاف‌سازی می‌شود.

وی افزود: استقبال از الکترونیکی شدن بلیط سفرهای دریایی طی همین چند روز اجرای طرح، به حدی بوده که چندین دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در بندرعباس آمادگی خود را برای فروش بلیت شناورها اعلام کرده‌اند و امیدواریم در آینده با فراهم شدن زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، هماهنگی با مراجع ذی‌ربط و اخذ مجوزهای لازم زمینه فروش اینترنتی بلیت‌ها نیز فراهم شود و به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر شویم.

شهیدی ساعات کاری بندر شهید حقانی را از ساعت ۶ صبح تا ۲۲:۳۰ شامگاه هفت روز هفته اعلام کرد و گفت: در آینده‌ای نزدیک با افتتاح رسمی ترمینال مسافری این بندر، شرایط مناسب‌تری برای رفاه حال مسافرین دریایی و خدمات‌دهی به اقشار مختلف مردم فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: برای رفاه بیشتر حال اقشار مختلف مردم، رانندگان خودروهای برقی موجود بدون نیاز به پیاده شدن مسافرین در این بندر کار تهیه بلیت را از یک باجه ویژه برای آنها انجام می‌دهند.

مدیر بندر شهید حقانی تعداد ناوگان مسافری دریایی متردد در مسیرهای دریایی بندرعباس – قشم و بندرعباس – هرمز را ۴۲ شناور مدرن دارای تجهیزات ناوبری مناسب و ظرفیت این ناوگان را نیز بیش از ۴ هزار صندلی اعلام کرد و افزود: در آینده‌ای نزدیک، با اضافه شدن شناورهای جدید این ظرفیت به پنج هزار صندلی افزایش خواهد یافت.

شهیدی یادآور شد: بندر شهید حقانی بندرعباس به عنوان بزرگ‌ترین بندر مسافری ایران از ۱۱ پست اسکله مدرن برخوردار است که ۱۰ پست آن امکان پهلوگیری همزمان ۲۰ شناور را داراست و یک پست دیگر برای سوختگیری همزمان دو شناور در این بندر وجود دارد.

منبع:فارس
کد مطلب: 307357
 
 


پربازدیدترین