توصيه مطلب 
۰
 
Share/Save/Bookmark
میانگین سن ناوگان مینی بوس در گیلان ۳۰ سال است
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۳
رشت - مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گیلان گفت: سن ناوگان مینی بوس استان ۳۰ سال و میانگین کشوری ۲۵ سال است از اینرو می طلبد مسئولان نسبت به نوسازی این ناوگان توجهی ویژه داشته باشند.
به گزارش عرش نیوز، ناصر آل محمدی عصر چهارشنبه در جلسه حمل و نقل استان افزود: بخش حمل و نقل در حوزه قوانین تردد و مسائل جانبی حمل و نقل به ویژه ارائه خدمات با کیفیت به مسافران و حمل کالا در شرایط مطلوب انجام وظیفه می کند.

وی همچنین اظهارداشت: بحث آموزش و فرهنگ عمومی در اصلاح رفتار ترافیکی مردم از اقدامات اساسی اداره کل حمل و نقل و پایانه های گیلان طی چند سال اخیر بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گیلان گفت: اجرای فعالیت های فرهنگی در این استان به دلیل بالا بودن سواد مردم، فرهیختگی و همچنین آموزش پذیریی خوبی که شهروندان دارند بسیار رضایت بخش است.

وی در ادامه شرایط و وضعیت ناوگان حمل و نقل گیلان را رو به بهبود دانست و افزود: ناوگان حمل و نقل در حوزه نوسازی به شدت وابسته به منابع بانکی است.

آل محمدی تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت های که طی چند سال اخیر در کشور اتفاق افتاد متاسفانه گیلان در بخش نوسازی مینی بوس هنوز توفیق چندانی نداشته است.

وی همچنین با بیان اینکه سن ناوگان اتوبوس گیلان دو سال جوان تر از میانگین کشوری است، گفت: در حال حاضر ۲۲۰ دستگاه اتوبوس در گیلان وجود دارد که متوسط عمر این اتوبوس ها ۱۰.۵ سال و میانگین کشوری ۱۲.۵ سال است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گیلان افزود: این استان در ناوگان مینی بوس و کامیون با مشکل جدی مواجه است.

وی تصریح کرد: میانگین سن ناوگان مینی بوس در گیلان ۳۰ و متوسط کشوری ۲۵ سال است.

آل محمدی با یادآوری اینکه سن ناوگان باری استان دو سال از متوسط کشوری بیستر است، اظهارداشت: سن ناوگان باری گیلان ۱۹.۵ درصد و متوسط کشوری ۱۷.۵ درصد است.

وی در ادامه از فعالیت ۱۶۴ شرکت حمل و نقل در استان خبر داد و افزود: وضعیت ناوگان باری استان مطلوب نیست باید نوسازی شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گیلان به ماده ۱۶۳ قانون برنامه پنجم توسعه کشور اشاره کرد و گفت: این قانون اجازه واردات خودروی های کارکرده (حتی سه سال ) را به کشور داده است.

وی تصریح کرد: مسئولان وزارت راه و شهرسازی به دنبال راهکارهای اجرایی ماده ۱۶۳ قانون برنامه پنجم توسعه هستند.

آل محمدی در ادامه کافی نبود منابع بانکی را از مشکلات جدی در این حوزه دانست و یادآورشد: کامیونی که ۴۵۰ میلیون تومان قیمت دارد سیستم بانکی تنها ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۵ درصد به مدت پنج ساله اعطا می کند که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

منبع: مهر
کد مطلب: 338228