توصيه مطلب 
۰
 
Share/Save/Bookmark
چگونه استامینوفن مسموم‌تان می‌کند + علائم
شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۹
یک کارشناس دارویی مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم هشدار داد: مسمومیت با استامینوفن را جدی بگیرید.
به گزارش عرش نیوز به نقل از تسنیم، پریسا اعتصام - کارشناس دارویی مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم اظهار داشت: یکی از متداولترین داروهایی که مسمومیت با آن وجود دارد استامینوفن است.به طوری که در هر بیماری که با نارسایی حاد کبدی مراجعه کند باید سمیت کبدی ناشی از اووردوز استامینوفن را در نظر گرفت.

وی افزود: در صوتیکه پزشک برای شما یا فرزندتان استامینوفن تجویز کزده باشد، دارو را براساس دوز دقیق درمانی آن و نه بیشتر آن مصرف کنید و از مصرف مقادیر بیش از حد درمانی یا قرار دادن دارو در دسترس کودک خودداری کنید تا از بروز مسمومیت با آن خودداری کنید.

این کارشناس افزود: علایم اولیه مسمومیت با استامینوفن که نیم تا 24 ساعت بعد از بلع ممکن است بروز کند، عمدتا به شکل تهوع، استفراغ، بی اشتهایی می باشد.ممکن است علایمی مانند خستگی ، ضعف عضلانی، تعریق و...پیش بیاید. ظاهر بیمار ممکن است عادی باشد.

وی بیان کرد: علایم ثانویه بیمار مسموم، 24 تا 72 ساعت بعد از مصرف، به شکل درد در یک چهارم بالایی سمت راست شکم، افزایش سطح بیلی روبین و ... بروز پیدا می‌کند. علایم تهوع ، استفراغ و بی اشتهایی کمتر می‌شود.

اعتصام گفت: بسیاری از اقداماتی که برای بیماران انجام میشود در ساعات اولیه بروز مسمومیت اثر بخشی بهتردارند لذا در صورت مسمومیت با استامینوفن اهمیت دارد که هرچه زودتر به اورژانس مسمومین مراجعه شود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 392544
 
 


پربازدیدترین