توصيه مطلب 
۰
 
Share/Save/Bookmark
امام جمعه اردبیل:
مسئولان اردبیل برای برنامه‌ریزی از اطلاعات ثبت احوال استفاده کنند
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۹
امام جمعه اردبیل گفت: مسئولان و متولیان امر در اردبیل برای برنامه‌ریزی از اطلاعات ثبت احوال در راستای رسیدن به اهداف مطلوب‌تر و مورد نظر استفاده کنند.
به گزارش عرش نیوز؛آیت‌الله سیدحسن عاملی در دیدار با کارکنان و بازنشستگان ثبت احوال استان اردبیل با تبریک هفته وحدت و ولادت با سعادت پیامبر بزرگ اسلام و تبریک انتصاب سرپرست ثبت احوال استان اردبیل اظهار داشت: هرمتولی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اگر می‌خواهد برنامه‌ریزی کند باید از ثبت احوال کمک بگیرد.

امام جمعه اردبیل بزرگترین شاخصه توسعه جامعه را اهمیت دادن به زمان دانست و افزود: باید با قدر دانستن زمان و استفاده بهینه از آن کارها را به حسنه تبدیل کرد که این امر در ثبت احوال از اهمیتی خاص برخوردار است که باید کارکنان این اداره کل باید به ارزش کار در ثبت احوال واقف باشند.

وی با بیان اینکه صدقه ابدیت در تمام کارها باید نشان داده شود و از فرصت‌ها باید استفاده کنیم، گفت: برای دوخت لباس باید اندازه گرفته شود و اگر این امر انجام نشود لباس یا مناسب یا متناسب نمی‌شود و متولی هر کاری در کشور نیز برای برنامه‌ریزی باید از ثبت احوال کمک بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با قدردانی از تلاش‌های ثبت احوال در استان اردبیل بیان کرد:  کارت ملی هوشمند تسهیل در امور را سبب می‌شود و جلوگیری از خیانت‌ها و ناهنجاری‌ها، سلامت اداری و حفظ کرامت انسان‌ها را زمینه‌ساز می‌شود که این امر باید در استان اردبیل با سرعت بیشتری انجام شود.

در این دیدار سرپرست ثبت احوال استان اردبیل نیز با تبریک هفته وحدت گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای ثبت احوال در حوزه های کارت ملی هوشمند، شناسنامه مکانیزه، ثبت وقایع حیاتی و فرهنگ نامگزینی ارائه کرد و افزود: از حدود 18 هزار ولادت ثبت شده در سال 93 بیش از 60 درصد نامگذاری‌ها مربوط به ائمه و القاب آنان بوده و این امر افتخار و دستاورد بزرگی برای ثبت احوال به شمار می‌رود.

اسد حسن‌زاده با اشاره به صدور کارت ملی هوشمند در استان گفت: از ابتدای صدور کارت ملی هوشمند تاکنون حدود 140 هزار در خواست برای کارت ملی ارائه شده که از این تعداد 80 هزار کارت ملی هوشمند در سطح استان اردبیل به تحویل متقاضیان شده است.

وی در مورد خدمات شناسنامه در استان اظهار کرد: با توجه به کاربردی شدن سیستم‌های آرشیو الکترونیکی اسناد نیازی نیست افراد به محل صدور شناسنامه مراجعه کنند بلکه مردم می‌توانند با مراجعه به اداره ثبت احوال و دفتر پیشخوان خدمات شناسنامه‌ای خود را برطرف کنند.

منبع:تسنیم

کد مطلب: 351435